Crash nr.2

Nadat ik een paar weken geleden over de kop ben gegaan, "mocht" ik vandaag mijn tweede crash beleven.

Ik vertrek thuis meestal zo rond een uur of half 7, rond deze tijd van het jaar dus ruim voordat het ook maar een beetje licht begint te worden. Op weg naar mijn werk rijd ik vanaf St. Odiliënberg over het fietspad aan de linker "verkeerde" kant van de weg. Dit is een fietspad dat een paar jaar geleden geschikt is gemaakt voor 2-richtingverkeer zodat scholieren uit Posterholt, Montfort en St. Odiliënberg de naastgelegen drukke N293 niet hoeven over te steken als ze in Roermond naar school gaan. Schijnbaar gaat het niet in het systeem van alle bestuurders dat men op een fietspad verkeer uit twee richtingen kan verwachten. Helaas is dit vaak zelfs op fietspaden die alleen voor 1-richtingverkeer bedoeld zijn het geval, dus waarom het nog steeds regelmatig voorkomt dat iemand zonder ook (goed) naar links te kijken een fietspad oversteekt...?!?

Hoe dan ook, ik reed met een redelijk tempo (35-40 km/u) over dit fietspad toen ter hoogte van het tankstation in Melick opeens een auto voor me verscheen toen deze naar het tankstation wilde oversteken. Naar rechts uitwijken was niet mogelijk vanwege een stoeprand (en daarachter de weg), naar links ging evenmin omdat ik op het eerste moment niet kon inschatten of de bestuurder mij alsnog zou zien en zou stoppen of toch zou doorrijden. De enige optie was dus vol in de ankers te gaan en hopen dat de klap zou meevallen.

En op zich viel de klap wel mee toen ik tegen de auto tot stilstand kwam. Zelf heb ik er alleen een schaafplekje op mijn linker knie aan overgehouden, dus heel wat minder dan bij mijn koprol een paar weken terug. De Mango heeft aan de voorzijde een voortreffelijke kreukelzone. Het grote nadeel is, dat de neus nu dus inderdaad ietwat gekreukeld is en de lichten naar binnen en scheef zijn geduwd. Helaas zit de bovenkant van de breuk net bij de versteviging van de neus. Ik vraag me dan ook af of dit met wat oplappen te redden is, of dat dit toch een ingrijpende reparatie gaat worden.

Intussen heb ik de verzekering van de tegenpartij aansprakelijk gesteld voor de schade en de kosten die ik maak doordat ik de Mango nu niet kan gebruiken. Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen en hoe snel de verzekering reageert...

Reacties   

 
0 #4 http://beinghealthy. 27-09-2015 01:15
Het tegendeel van schoonheid is lelijkheid dat wil zeggen: het waargenomen tekort aan schoonheid.
Citeer
 
 
0 #3 Oliver. 24-12-2013 10:45
Erich Bissoir zei:
Hallo Oliver, ich schlage vor, kauf dir einen Panzer,dann bist Du besser geschuezt. Alles Gute. Erich

Lieber Erich, würde ja gerne einen Panther besitzen, aber dazu fehlt mir dann doch das nötige Kleingeld. ;-)
Citeer
 
 
+1 #2 Erich Bissoir 09-12-2013 15:19
Hallo Oliver, ich schlage vor, kauf dir einen Panzer,dann bist Du besser geschuezt. Alles Gute. Erich
Citeer
 
 
+1 #1 Mark 04-12-2013 14:35
Tja, dat maakt ook deel uit van het ervaring opdoen met velomobielrijde n ;-) Ik heb zelf in het eerste jaar ook 3 keren prijs gehad: na 500 km (paar weken) gelanceerd door verborgen borduurtje in binnenbocht, ook de neus aan diggelen omdat ik tegen het achterwiel van een stilstaande vrachtwagen schoof. Na 3000 km (3 maanden) op mijn zij gegaan nadat mijn achterband plots leeg was door een groot lek en ik snel reed (40 km/h). Enkel wat krassen. Na 14000 km (9 maanden) omgereden door een jeep die naar rechts draaide zonder richting aan te geven of voor te sorteren (kruispunt waar ik rechtdoor wou). 2 wielen krom en een veerpoot geforceerd. De verzekering is ruim 2 jaar na dato nog steeds aan het kibbelen... In de 40000 km daarna heb ik alleen vorige winter nog een slipper gemaakt toen ik op een onverlichte, autovrije weg plots op hobbelig ijs kwam, de 20 km ervoor waren netjes ijsvrij (want daar mogen auto's komen, dus daar wel gestrooid) Schade was gelukkig quasi nihil.
Citeer
 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen