Crash

Na lange tijd nog maar eens een artikel voor mijn blog. Helaas heb ik geen leuke aanleiding om weer eens te schrijven. Afgelopen woensdag op weg naar het werk en flinke crash gemaakt. Bij een rotonde heb ik de bocht gemist.

Op deze plek ligt het fietspad aan de 'verkeerde' kant van de weg. Hierdoor wordt je 's ochtends vroeg, als het nog donker is, wel eens verblind door tegemoet komend verkeer. Of dit nu de oorzaak was, of dat ik werd afgeleid door een auto die het het fietspad enkele meters voor mij kruiste, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Feit is dat ik de bocht verkeerd aangesneden heb en hierdoor begon te kantelen. Op het moment dat ik na een stuurcorrectie weer op 3 wielen terecht kwam, raakte mijn linker wiel een stoeprand en werd ik met zo'n 37 km/u (volgens Strava) gelanceerd en ben ik over de kop gegaan. Onnodig te vermelden dat dit geen prettige ervaring is...

Snelheid volgens Strava

Afgezien van de nodige schaafwonden en blauwe plekken aan handen, armen en hoofd (en een flinke deuk in m'n ego), ben ik er heel goed van af gekomen, daar ben ik me terdege van bewust! Etienne (van emVelomobiel) kon het nauwelijks geloven dat het zo hard was gegaan, nadat hij de schade aan mij en de Mango had bekeken. De aanblik van een Quest die eveneens bij hem ter reparatie staat bevestigt mijn geluk alleen maar.

De Mango staat nu dus in Elen om in ieder geval technisch weer opgeknapt te worden. Met verbogen stuurstangen kun je niet zo goed rijden. Verder is het minivizier naar de knoppen en moet één spiegeltje vervangen worden. De krassen link, rechts en bovenop de body laat ik voorlopig even voor wat ze zijn; wellicht dat ik de body later eens een keer helemaal strak laat maken en opnieuw laat spuiten.

Met een beetje geluk kan ik volgende week weer met de Mango op pad en kan ik mijn opgedane ervaring in praktijk gaan brengen. Wat zoveel betekent als dat ik in het donker een heel stuk voorzichtiger zal gaan rijden. Ook al ken je een weg nog zo goed, een ongeluk zit in een klein hoekje. En per slot van rekening hoeft niet elke rit een nieuw record op te leveren.

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen